torsdag 7 september 2017

Film, tv & musik i augusti

Hallå hösten som tillåter serietittning! Älskar dig. För det mesta. Okej ärligt är du lite för kylig just nu men men.
~
Game of Thrones S7E4-7 - 8/10
Spider-Man: Homecoming - 9.5/10**
That 70s show S2E1-18
Friends with benefits - 6/10
Girls S3E1-8
Wet hot american summer: Ten years later - 6.5/10
Cars 2 - 8/10*
The Blair witch project - 5/10
Sixteen candles - 5/10
~
OBS JAG GER INTE "RATINGS" TILL TV-SERIER OM JAG INTE SETT SLUT EN SÄSONG UNDER DEN HÄR MÅNADEN
*sett förut
**bio

Bästa nya: Spider-Man: Homecoming! SÅ bra jag ÄLSKADE har velat se igen enda sedan jag såg.
Bästa gamla (serier jag sett på förut, men inte dessa avsnitt, räknas också): That 70s show <3! Älskar det verkligen SÅ roligt förhöjer dagen varje gång. Också Cars 2 som var mycket bättre än vad jag mindes! Såg ju trean på bio i juli men den var inte aaalls lika bra.
Besvikelse: Game of Thrones säsong sju faktiskt. Tyckte SÅ mycket var fel och att det inte alls var samma nivå som det varit - främst karaktärerna var det nog fel på. Men alltså också konstiga logiska missar och sånt. Äh, är rätt sur på detta faktiskt. Men de kan ju rädda det i sista säsongen, kanske. Hoppas jag. Blev även besviken på Blair witch som jag trodde skulle var superskrämmande men som inte var det alls. Tycker idén är rätt intressant och tyckte den ändå var bra gjord men fungerade inte i det syfte jag ville ha den.
Och! Sixteen candles ugh vad VAR detta? Fattar EJ att den är typ kultförklarad. Pga: visar typ att det är okej att killar "takes advantage of" tjejer som druckit - den viftar liksom helt bort detta. Det är noll problem. Wtf. Och kärleksintresset fattar jag noll procent! Och historien är så platt! Och så klyschig! Och de känner inte ens varann! Ville mest spy bara.
Överraskning: Allt som var bra typ hahaha. Blir så glad av sånt!
Tipsar alla om pga inte många som vet om: faktiskt That 70s show tydligen? Kanske inte hört till min generation liksom. Har ju inte själv heller sett mer än första säsongen förut. Men det är megabra ju!
Kommentar: som förra månaden: sett megalite. Eller okej ej megalite men känns så. Samtidigt har den här månaden kännats eeevighetslång så vet ej hur det går ihop. Men prioriterat läsning för det mest och så har det ju varit skola och rätt mycket annat program med.
Började förresten se på Dear John men KLARADE EJ AV DEN. Så hiiiimla långsam och sentimental (kanske? Ej helt hundra på att jag använder ordet rätt nu menmen) och klyschig och det meningen att en ska GILLA Channing Tatum som den där tysta dystra figuren som tycker att Amanda Seyfried förtjänar någon bättre eller vad han nu sa. Såg ändå tjugo minuter, men sen räckte det. Håller tydligen på att bli världens mest cyniska filmtittare HAHAHA.
Vad händer i nästa månad? Har hittills kollat en massa på Buffy som jag inte såg på alls i augusti. Hade glömt att det är så sjukt bra!!! ÄÄÄÄLSKAR. Ska kanske kolla Scream också pga Olivia gnäller på mig och kanske Black Sails pga är nyfiken och kanske någon kort Netflix-serie också.

MUSIK & PODCASTS

Lyssnat på SÅ bra musik denna månad. Skola = åka buss. Åka buss = musik/Buffy. Varvat rätt så jämt och blir SÅ glad av min lista pga den är skitbra jag äääälskar den. Detta har jag främst älskat den här månaden (lyssna!!!):
Förövrigt har jag lyssnat på Noel & Ludwig som vanligt och lite Sanningens mammor kanske.

Vad har du lyssnat och sett på i augusti?

1 kommentar:

  1. åh har också börjat kolla på that 70´s show! tycker om den men det känna lite som om det händer samma saker hela tiden: de dricker lite öl och sen så hånglar några + skämt på det. vilket är ju kul ändå men hoppas det kommer komma lite mer plot i säsong 3. kram <3

    SvaraRadera