söndag 27 augusti 2017

Vecka 32-34

Once again är jag tre veckor efter ... whoops osv.

VECKA 32
  • sista sommarlovsveckan!!!
  • lagade pizza på måndag - en med korv, lök, paprika och massa ost på (& antagligen nåt annat till men minns ej) och en annan med tomat, oliver, pulled oats och lök. Och så massa pizzakrydda ofc! Åt framför någon serie med Olivia vill jag minnas.
  • gick på kvällspromenad någon dag. Eller kväll ju. Månen var superfin men omöjlig att fota VARFÖR är det så?!?
  • på onsdag städade vi bilen och huset för på torsdag bar det av till Tammerfors! Fixade energybars med dadlar, kakao, kokosolja och nötter som vägsnacks och så for vi. Stannade vid någon Prisma och köpte en massa ostar, bröd, körsbärstomater, salsa, chips, dipp, smoothie, vegbiffar osv för att både äta som middag i bilen och ha en massa snacks på hotellet på kvällen. När vi nådde Tammerfors blev dock resan plötsligt rätt dramatisk. Precis vid en korsning, mitt i rusningstid, sa det plötsligt plonk och så rörde inte bilen på sig mer. Ja, det var lite panik då. Pappa ringde samtal hit och dit och bilarna bakom tutade trots att nödblinkarna lös och så fick alla utom pappa tränga sig ut genom förardörren och gå över vägen för att vänta på taxi. Och såklart lämnade vi typ allt baggage med bilen, jag menar hade ju varit rätt så väldigt jobbigt att mitt bland alla bilar försöka få ut det. Taxin kom, vi åkte till hotellet och fick rumsnyckel. Satt där, såg typ på tv pga hade ju inget annat heller iom att allt blev kvar med pappa. Men tog inte superlänge innan han kom med taxi och alla grejer. Sen fixade mamma och pappa sig typ bara och berättade hur vi skulle sköta minstingen på kvällen och så for de på konsert! Och vi blev kvar och snacksade och såg på film och tröstade minstingen. När han skulle sova var det lite förjävligt, men inte mega. Alla inblandade överlevde liksom. Nej men det var kul! För det mesta. Var dock svintrött när mamma och pappa tillslut kom tillbaka efter att ha försökt få tyst på alla fem pojkar i tur och ordning och få wi-fin att fungera gång på gång.
  • på fredag var vårt mål Särkänniemi! ÄLSKAR Särkänniemi. Men först åt vi morgonmål och det var helt okej - fick bröd och ost och sylt och gröt och grönsaker och frukt och till och med sojapudding pga hade meddelat att vi är veganer. Blev definitivt mätt även om det ej var himlen i min mun eller så. Och just det hotellrummet var så fint! Vi hade balkong med megasnygg utsikt gillade mycket. :') Bodde typ högst upp också så det var faktiskt fint över alla hustak och sjön.
  • Aja: Särkänniemi. Var typ helt tomt där pga alla hade ju börjat skolan (vilket jag också skule ha gjort om det inte var för mammas och pappas konsert :')) så hann åka allt dubbla gånger och något tre gånger eller kanske till och med fyra? Och vi var inte ens till stängning! Mycket amazed över detta. Var så kul! Åt härkishotdog och franskisar som smakade helt okej men var mycket overpriced.
  • Vet typ ej vad jag gjorde på lördag och söndag haha.
VECKA 33
  • började skolan det var tråkigare än jag mindes haha. Hade planeringsmöte med brankkis på måndagkväll pga nu är jag så gammal så jag får vara hälpis! Yayyy.
  • planerade med tutorerna typ varje dag.
  • på torsdag for vi till Högsand! Med tutorerna och ettorna och två lärare och vi ordnade rätt mycket program och hoppas de hade det roligt. Jag hade det helt okej roligt, men vissa lekar blev way too långvariga tillslut var de endast tråkiga.
  • satt på en blöt stentrappa mitt i natten i typ 1h+ och tror jag därför fortfarande är sjuk KUL JU.
  • maten var skit de visste typ ej vad vegan innebär? Blir så väldigt irriterad.
  • Hade fått en bok när jag kom hem! Blev very much lycklig.
  • alltså vet ej vad jag gjorde resten av veckan. Såg säkert på någon serie typ Wet hot american sumemr: 10 years later. Hängde på fejjaaan.
VECKA 34
  • en tänker ju att ju att jag skulle minnas denna vecka bäst men hörni jag gör liksom inte så mycket värt att minnas. Aja:
  • måndag = brankis. Städade och det var tråkigt men pratade också vilket var mindre tråk.
  • drack te rätt många gånger pga det är min grej just nu. Älskar det!! Kan totally relatera till alla andra bokbloggare nu.
  • såg veckans Game of Thrones det var ej superbra är så besviken på GoT på sista tiden tycker så mycket är feeel. Hoppas VERKLIGEN säsongsavslutningen är bomb och den är imorgon hjääälp. Mycket ledsen för att det är paus igen sen ändå.
  • Var hemma på onsdag pga sjuk. Eller hade ju varit det ända sen Högsand men ej haft feber eller så men eftersom det vägrade ge med sig stannade jag hemma för att vila. Fick megaefterlängtad bok! Började dock ej läsa den precis just då pga hade annan bok på hälft.
  • Läste ut Innan helgen är över på torsdag så påbörjade Saker ingen ser. Den var slut på lördag morgon.
  • For till skolan på fredag men alltså var ej mitt bäsat drag pga hostade ju och höll på men dog ej vilket ju är positivt. Och alltså var ju lite efter i några ämnen så bra ändå att fara dit och kolla upp lite.
  • Planerade Bokmässan på lördag! Tror det blir av i år! Är så pepp!!! Vem annan ska dit?
  • påbörjade även Jack på lördag pga ville. Läste rätt mycket. Gillar den boken rätt mycket.
  • idag har jag lagat supergod mat och ätit upp den. Har även: sett på That 70s show vilket jag nu när jag skriver det faktiskt gjort rätt mycket den här veckan eftersom det kom till netflix och jag älskar det skrattar konstaaant. Har typ också gjort en finskaläxa men eeeh är väll typ det?
  • grejer som kanske händer ännu: kanske ser lite mer på 70s, äter säkert något, borde läsa psykka och räkna matta men får se hur det blir med det.
Det var mina ytterst intressanta påhitt under de tre gångna veckorna vilka var dina?

Pussheeej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar