söndag 6 augusti 2017

Vecka 29-31 Stan, Rockoff & mat

Jahapp då var det igen tre veckor sedan senaste veckosummeringen. Vi kör! Kommer förövrigt kanske skipppa dessa ifall jag börjar skriva mer om min vardag på mörblått, men får se.

VECKA 29

  • började veckan med att sova över hos en vän det var fint. Vi gjorde sallad och såg på första nya Game of Thrones-avsnittet och åt chips och pratade i mörkret. Dagen efter lagade vi hamburgare och spelade ett spel och åt morgonmål ute och såg på SatC och sen skulle hon på jobb.
  • ja just det på måndagen, på dagen, var jag med familjen i IsoOmena och testade en massa mat och fick ett läppstift. Sen skulle jag ta bussen till Malin och då blev det stress för klockan var rätt mycket så vi sökte upp en busshållplats mitt i någonstans jag ej vet men vi hann!
  • På onsdagen träffade jag och Olivia Emma för att planera café! Gjorde det och körde sen omkring och satte upp reklam.
  • Var på en släktings sommarstuga och simmade och bastade och fick makaronigryta och träffade en liten flicka som hade stuga bredvid och delade strand som var supergullig. :')
  • fixade inför caféet på lördag och det var rätt stressigt och på söndag hade vi det! Sålde sallad och kaffe och sötsaker och smoothie och fick nästan allting sålt och gick på plus och det var så kul!
VECKA 30
  • tog ett väääldigt tidigt tåg till Åbo med Filippa och Veera för skulle med morgonfärjan till Mariehamn! Spelade kort och solade på båten. Kom till Mariehamn. Gick omkring med min resväska tills vi mötte han jag skulle bo hos och åkte med hans mamma till lägenheten och droppade packningen, fixade mig och åkte ner till Rockoff! Såg Europe den dagen. Åt på Kotipizza och Hese lite senare.
  • shoppade i Mariehamn dagen efter. Köpte ex. mina första svarta jeans ever och ett orange liquid lipstick. Såg Hov1 på kvällen. Det var skittrångt men de var bra spelade bara alldeles för kort stund. Alltså ärligt ej bästa spelningen jag såg på rockoff MEN min bästa pga kände så mycket var så lycklig. Köpte en t-shirt efteråt och tog en bild med Valter hahaha han var söt. :') Joinade sen småflickorna som stod vid stängslet och hoppades att killarna skulle komma ut från bussen vilket de till slut gjorde! Blev så glad. Fick dock bara bild med Noel för orkade ej trängas så mycket men det var kul att se dem och lite orealistiskt? Efter att ha hört på Noel & Ludwigs podcast och så liksom. Och följt dem från början. Vill lära känna dem så himela mycket.
  • på onsdag såg vi Toto och de om några spelade bra. Kunde dock ej många låtar men det var kul för deet. Rände omkring till klockan fem och stupade sen i säng för skulle hem dagen efter! Usch.
  • På fredag for vi till stan med familjen. Åt på Kippo och köpte vegansk Ben&Jerry! Köpte Chunky Monkey pga alla andra har gluten. :(( Men den var god! Ej uh-mejzing men god.
  • På lördag åkte vi till Hangö. Simmade, sprang vid vattnet, råkade gå förbi en nudiststrand. Snacksade i bilen.
  • På söndag gjorde jag en plättårta pga var pappas sista semesterdag. :( 
VECKA 31
  • promenerade i solnedgången på måndag. Fotade blommor och himmel och träd. Kände lukten av rök och fick veta att ett hus brann ner till grunden. Fyfan vad obehagligt. Ingen skadade sig dock! Men alltså: är seriöst typ min värsta rädsla att allt bara ska brinna bort.
  • På tisdag drog jag, Olivia, nästäldsta och tredjeäldsta brorsan till stan! Drack amerikanska, megasöta, enorma, dyra milkshakes det var kul. Var även superhett denna dag! Åt på Kippa once again. Förutom att det tar ett tag att få sin smörgås är detta verkligen ett matställe jag rekommenderar om en är i Helsingfors! Varenda macka är en liten smakhimmel. Köpte en superfin jacka, en röd hoodie, snickarshorts, en muminkalender, häften och pennor. Tror det var allt?
  • På kvällen träffade jag Nea och Filippa hos F. Planen var att kolla skräckfilm men vi kunde inte helt komma överens så slutade med att vi såg Blair Witch Project som var väldigt lite skrämmande? Rätt snyggt gjord men är very much besviken. Fungerade verkligen inte som skräckfilm för nån av oss? Sen såg vi halva Friends with benefits som var rätt kul men sen skulle Nea hem för hon hade jobb tidigt och vi var supertrötta så gick och la oss. Eller babblade möjligen en stund men typ.
  • Åt vegansk pannacotta på onsdag! Ej lika bra som originalet. Men kanske bara var fel recept.
  • På torsdag tog jag och O äldsta lillebroren på shopping pga han måste ju också få. Åt morgonmål på Espressohouse - deras kakao var såå god! Gick i butiker, lyssnade på violinister på gatan pga de spelade GoTs themesong och fortsatte med The Phantom of the Opera och Pirates of the Caribbean. Var najs. Gick i dyra butiker, köpte inget. Åt liiivets sallad på Stockmanns Fazer, köpte strumpisar och en t-shirt på rea. Köpte en chokladboll till bussen. For antagligen på byn hemma.
  • Var till mommo och åt mat och efterrätt och kvällsmål och hörde trevliga nyheter och promenerade till posten.
  • Igår åt jag tacos! Och var på byn.
  • Idag såg jag på Girls, bakade muffins, åt snålsoppa <3, tidsinställde ett inlägg, åt bästa vegbiffarna och nu sitter jag här och författar detta.
SHIT vilka 110%-iga veckor jag haft! Inte konstigt att jag ej bloggat om jag fr säga det själv. Ska typ läsa nu/se på tv-serie. Pussheeeej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar