torsdag 3 augusti 2017

Juli-böckerna

SHIT vilken dålig bloggmånad juli blev. Skyller på att jag varit iväg typ hälften av månaden, att min dator vägrar fungera och sommarlov. Hade verkligen tänkt *satsa* på bloggen under sommaren men det blev visst tvärtom. Hoppas verkligen komma igång igen när skolan börjar om en och en halv vecka och alla rutiner förhoppningsvis sätter igång.
~
Skuggsommar - Mia Öström (4/5)**
Lögnernas träd - Frances Hardinge (4/5)** ***
Den sommaren - Mariko Tamaki & Jillian Tamaki (5/5)
Pappa Pellerins dotter - Maria Gripe (3/5)***
Harry Potter och hemligheternas kammare - J K Rowling & Jim Kay (5/5)* **
En herrgårdssägen - Selma Lagerlöf (3/5) 
~
Antal lästa böcker: 6 st
Antal lästa sidor: 1483 st
*Omläsningar: en
Antal manliga/kvinnliga författare/illustratörer: 1/7
Kvar i olästhögen: 105 st (107-3+1)
**Övernaturliga inslag: tre plus en halvt.
Påbörjade serier: -
Fortsättningar på serier (varken första eller sista delen): en, men det är ju en omläsning.
Avslutade serier: -
Antal recenserade böcker: ingen av dessa eeeh. Men fem gamla! För tillfället typ tolv böcker som ska recenseras. LOVAR ta tag i detta.
Fådda/köpta böcker denna månad: endast en bok tror jag jag fick: Du känner mig så väl av Nina LaCour & David Levthan.
***Lästa recensionsex: två
Lästa bibliotekslån: deux
Lästa e-böcker: läst en även denna månad!
Noveller/seriealbum/bilderböcker/mellanböcker: Ett seriealbum. Ja och Harry var ju illustrerad denna gång!
Böcker som påbörjades denna månad/tidigare men inte lästes ut: Är sååå glad att jag fått bort alla som funnits här i hundra år! Nya - dock väldigt lite började men ändå - är: Sovarna av Maggie Steifvater och Eldmärkt av Sabaa Tahir.
Månadens snyggaste:
Månadens bästa: Den sommaren!!! SÅÅ bra. Men mer i recension!
Största överraskning: hundra% Den sommaren.
Största besvikelse: En herrgårdssägen ...
Spännande saker som hänt under den här perioden: varit på läger, jobbat lite trots att jag inte skulle, sett slut nån tv-serie, varit til Åland för rockoff och haft det svinnaaaajs. Hemma har jag mest ätit jordgubbar typ? Även lagat en plättårta. Sett på GoT!!!! Vill eeeeej att det ska ta slut. Ja och just det tre syskon fyllde år. Simmat har jag också gjort! På ett suuuperfint ställe. Och på badhus. Och mer får ni veta i veckosummeringen som kommer någon gång! Och andra månadsrapporten - musik och sånt ni vet.
Kommentar: Har verkligen läst superlite egentligen - för majoriteten av dessa har jag slukat på någon timme och resten av månaden har det varit noll läsning. Men ändå gillat att läsa de böcker jag valt - de har alla varit mysiga, liksom, och lite långsamma. Hade kanske velat ligga i solen och läsa i timmar fler gånger (nu blev det gjort en gång eh) men nu blev det som det blev! Och har ju några sommarlovsdagar kvar än, så nog ska jag väll hinna läsa lite till.
Planer inför nästa månad: skolan börjar så ingen vet vad som krävs därfirån. Men vill läsa Sovarna och Eldmärkt, även gärna Den hemliga historien och Trollkarlen från övärlden.

Men hallå nog om mig! Vad läste du? Vad vill du läsa i augusti?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar