lördag 19 augusti 2017

För tillfället

  • lyssnar jag på Cherish med Madonna - seriöst typ min bästa låt just nu!? Älskar den! Blir så glad av den.
  • är jag svindålig på att blogga. Alltså jag har noll aning om vad det beror på men det GÅR VERKLIGEN INTE att skriva största delen av recensionerna jag borde läsa. Jag fastnar vid handlingen och så blir det ingenting. Eh. Kanske ska börja med några som känns lättare, satsa på omdöme och bara skriva handling med typ en mening. Kunde kanske funka? För har så HIMELA många böcker som ska recenseras så borde ju verkligen försöka göra något för att underlätta.
  • har jag skrivkramp annars också. Kan verkligen inte hitta på en enda story utan det blir bara dagbok av alltihopa när jag försöker skriva något fiktivt. Borde kanske försöka skriva något väldigt mycket utanför mitt eget liv, bara för att komma igång. Tänka ut en scen, och sen bara skriva den. Bara för övning. För älskar ju att skriva och vill verkligen göra det, så något måste ske! Är mycket tacksam för alla tips ni är villiga att ge mig i kommentarerna.
  • Är även superdålig på att läsa. Orkar helt enkelt inte. Typ. Har tre påbörjade just nu, två väldigt i början och en som jag kommit lite på halvvägs i. Ska nog försöka avsluta den rätt snart. Och gud augusti är ju typ slut snart! Hjälp. Fick dock mycket efterlängtad bok i brevlådan på fredag och tror jag kanske kommer få typ en ännu mer efterlängtad bok på måndag (hoppas åtminstone!) så då kanske det blir en paus eller två i de påbörjade böckerna ...
  • nu lyssnar jag på Friends med Justin Bieber och Bloodpop och alltså vet ännu inte helt om jag tycker den är superbra eller bara helt okej men jag ÄLSKAR JBs röst hahaha.
  • är också lite sjuk just nu. Eller flunssig, har halsont och snuva och så och egentligen är det lite skönt pga då känns det inte så farligt att jag inte gör något.
Okej så detta var viktigast: kan inte skriva annat än typ detta för tillfället. Det säger bara stopp helt enkelt, så recensionerna kommer när de kommer. Bare with me. Har dock planerat rätt många "lätta" inlägg inför nästa vecka! Så den blir nog inte lika tom som denna åtminstone. :)

Och nu lyssnar jag på What they say med Zara Larsson och den är ju sjukt bra ju! Hade glömt. Var ett tag sen jag lyssnade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar